جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۳

مشاوره بازاریابی و بازرگانی


دفتر مشاوره بازاريابي و بازرگانی انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران، به عنوان نخستين دفتر مشاوره بازاريابي در صنعت کشاورزی و صنایع تبدیلی کشور، در اردیبهشت ماه 1392 با حضور آقای مهندس میرابوطالبی معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران و آقای قدیری رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران و آقای مهندس ذوالفقاریان، دبير کل انجمن و سایر مدیران انجمن و نیز اعضاي هيئت مديره انجمن های مرتبط و جمعي از فعالان تولیدی و اقتصادي کشور، رسماً راه اندازي شد.

 

مأموریت دفتر مشاوره بازاریابی و بازرگانی:

مأموریت دفتر مشاوره بازاریابی عبارتست از:
"ما برآنيم که بازرگانان و توليدکنندگان ایرانی را با ارائه داده‏ها، اطلاعات و تحليل‏هاي به‏روز و دقيق بازاريابي و تجاري از بازارهاي داخلي و بين‏المللي، در اتخاذ تصميمات بهينه و درست ياري نمائيم. ما مي‏کوشيم اطلاعات را در کمترين زمان، با کمترين هزينه و با بهره‏گيري از دانش و فناوري روز دنيا عرضه کنيم. جذب، آموزش، حفظ و نگهداري سرمايه‏هاي انساني سازمان که همانا کارکنان توانا، خلاق و متعهد به سازمان هستند براي ما از اهميت بسياري برخوردار است."


 عناوین خدمات قابل ارائه در دفتر مشاوره بازاريابي:

خدمات قابل ارائه در دفتر عبارتند از:

  • مشاوره در زمینه ایجاد ساختار واحد بازرگانی داخلی و بین المللی شرکتها
  • مشاوره در زمینه بازاریابی داخلی و بین المللی
  • مشاوره در زمینه انجام طرحهای بازاریابی
  • مشاوره در زمینه انجام تحقیقات بازاریابی داخلی و بین المللی
  • مشاوره در زمینه فروش داخلی و بین المللی
  • مشاوره در زمینه ایجاد واحد فروش
  • مشاوره در زمینه ورود به بازارهای جهانی و صادرات
  • مشاوره در زمینه ایجاد و برقراری آیین نامه معاملات در شرکتها و سازمانها
  • مشاوره در زمینه انعقاد انواع قراردادهای داخلی و بین المللی
  • مشاوره در زمینه سایر موارد مختلف امور بازرگانی
  • اطلاعات و مشاوره آغاز فعالیت صادرات یا واردات
  • شناسایی بازارهاي بالقوه صادراتی و انتخاب بازار هدف
  • آخرین اطلاعات موجود مقررات بازرگانی کشورها
  • آخرین قوانین، مقررات و بخشنامه های موجود
  • ترکیب صادراتی و وارداتی کشورهاي هدف براساس آخرین اطلاعات در دسترس گمرکات کشورها
  • اطلاعات تعرفه ورود کالا به کشورهای هدف
  • معرفی سایت های خریداران و فروشندگان جهانی و ارائه مشاوره در راستای آشنایی و استفاده موثر از آن ها
  • مشاوره در زمینه چگونگی استفاده از منابع اطلاعاتی پرتال مرکز تجارت جهانی
  • گزارش های عمومی و تحلیلی کالایی و کشوری
  • تقویم نمایشگاه هاي داخلی و بین المللی
  • فهرست مناقصات و مزایده های داخلی و خارجی
  • تقویم اعزام و پذیرش هیئت هاي تجاري و بازاریابی
  • تقویم رویدادها و سمینارهاي داخلی و خارجی
  • مشاوره در زمینه استفاده از سامانه های الکترونیکی پرتال سازمان توسعه تجارت ایران (آمارش، ارزش، پذیرش، ثبتارش، نمونش، یارانش)
  • مشاوره در زمینه استفاده از تسهیلات، مشوق ها و یارانه هاي صادراتی (سامانه یارانش)
  • قیمت پایه کالاهای صادراتی (سامانه ارزش)
  • معرفی شرکت ها و مؤسسات معتبر خدمات بازاریابی

 

برخی فایلهای قابل دانلود در این بخش:

** کالبد شکافی پیمان های تجاری دو جانبه در تجارت خارجی ایران

** راهنمای آغاز فعالیت صادرات

** اتحادیه و تشکلهای صادراتی استانی

** فهرست کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد برای صادرات

** فهرست کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد برای واردات

 

فایلهای قابل دانلود در بخش «مشاوره برند»:

** معرفی کلی علائم تجاری و ثبت آن

** آشنایی با مفاهیم حقوقی مالکیت معنوی و ثبت برند

** ثبت علائم تجاری و صنعتی و مراحل آن

** ثبت علائم تجاری

** نکاتی درباره علامت تجاری

** برند سازی اینترنتی

** عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری

** نکاتی درباره معاهده تریپس

** سوالات متداول در مورد حقوق بین الملل علائم تجاری

**  Brand Management

 

فایلهای قابل دانلود در بخش «قوانین تجارت الکترونیک»:

** آشنایی با مفاهیم تجارت الکترونیکی

** امنیت در تجارت الکترونیک  و پرداخت های آنلاین

** تحقیقات بازاریابی پیوسته و آنلاین

** قانون تجارت الكترونيك

** مزیت رقابتی در تجارت الکترونیک