دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۱

معرفی انجمن خوراک دام کانادا

1395/8/1

اطلاعات کلی درباره تولید خوراک دام در کانادا

  • بیش از 70 درصد خوراک دام کانادا در کارخانه های مورد تایید و دارای نشان Feed Assure  تولید می شود.
  • هر ساله 20 میلیون تن خوراک صنعتی دام در کانادا تولید می شود.
  • اعضا انجمن خوراک دام کانادا بیش از 90 درصد خوراک مورد نیاز کانادا را تولید می کنند.
  • غلات مورد استفاده در خوراک دام عبارتند از ذرت، گندم و جو
  • منابع اصلی پروتیین مورد استفاده در خوراک دام کانادا شامل سویا و کانولا می باشد.

درباره انجمن خورک دام کانادا:

انجمن تغذیه دام کانادا (ANAC) انجمن ملی تجارت صنعت خوراک دام و طیور کانادا می باشد. 170 اعضای ما شامل تولید کنندگان خوراک و مواد تشکیل دهنده و توزیع کنندگان، و همچنین به عنوان تامین کننده گان طیف گسترده ای از کالاها و خدمات  صنعت خوراک می باشند. روی هم رفته، عضویت ANAC معرف و نماینده 90 درصد از خوراک تجاری تولید شده در کانادا می باشد.

ANAC، توسط یک هیات کوچک در اتاوا مدیریت می شود و هیئت مدیره ای متشکل از مدیران داوطلب آن را اداره می کنند. هیئت مدیره متشکل از کمیته اجرایی 4 نفره و 13 مدیر دیگر که به نمایندگی از شرکت های حقیقی وعضو از سراسر کانادا میباشند. اعضای هیئت مدیره برای مدت یک سال در نشست عمومی سالانه انجمن انتخاب می شوند.

صنعت خوراک یک جزء کلیدی از اقتصاد کشاورزی، مواد غذایی کانادا و نیزیک شریک فعال در سیستم ایمنی مواد غذایی کشور است. , ANAC به عنوان صدای صنعت با سیاست گذاران و تنظیم کنندگان دولتی عمل می کند. همچنین ایجاد یک محیط نظارتی برای کسب و کار مطلوب در این صنعت و در عین حال حمایت از طرح هایی که بالاترین استانداردهای ایمنی خوراک و مواد غذایی را حفظ کند نیز از دیگر وظایف این انجمن می باشد.

ANAC، از طریق اطلاعات متمرکز بر صنعت و رویدادهای صنعت به ارایه اطلاعات به اعضا خود می پردازد. و همچنین اعضایش را از آخرین روند سیاستها و مقررات دولتی مطلع می سازد، و طیف گسترده ای از تحولات در بخش کشاورزی-غذایی را از طریق به روزرسانی ها و بولتن های اختصاصی در موضوعات نوظهور، و نیز از طریق ماهنامه الکترونیکی ماهانه یا مرور و بازنگری سالیانه و یا  وب سایت انجمن "www.anacan.org" در اختیار اعضایش قرار میدهد. علاوه براین ، انجمن هر ساله جلسات مجمع سالیانه و کنفرانس های غذایی را دو بار در هر سال برگزار می نماید.

 

برنامه های استراتژیک انجمن خوراک دام کانادا

در نشست اکتبر سال 2013، هیئت مدیره ANAC برنامه استراتژیک انجمن را نوسازی و چشم انداز توسعه 2015 جایگزین آن گردید. این هیئت همچنین تصمیم به تغییر رویکرد برنامه ریزی استراتژیک ANAC گرفت: با جای یک طرح جدید در هر پنج سال طبق روال قبل، از این به بعد برنامه استراتژیک انجمن در هر سال تجدید می شود و در نتیجه فعالیتهای انجمن را  متناسب با اولویت های هدایت و مدیریت می کند.

هیئت مدیره توافق کردند که تمرکز استراتژیک انجمن باید همچنان در جهت راهبرد و بهبود و پایداری محیط کسب و کار ادامه یابد.  پنج حوزه گسترده که با تلاشهای شبکه  ANACs در بخش استراتژیک متمرکز شده اند شامل :

1-    اجرای قوانین و مقررات مدرن

2-    توسعه، تحصیل و آموزش مداوم اعضا

3-    بهینه سازی ظرفیت های بالقوه خوراک

4-    توسعه همکاری های استراتژیک

5-    روابط عمومی و ارتباطات خارجی