مشاوره بازرگانی


مشاوره بازرگانی


دفتر مشاوره بازاريابی و بازرگانی انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران، به عنوان نخستين دفتر مشاوره بازاريابی در صنعت کشاورزی و صنایع تبدیلی کشور، در اردیبهشت ماه 1392 با حضور آقای مهندس میرابوطالبی معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران و آقای قدیری رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران و سایر مدیران انجمن و نیز اعضای هيئت مديره انجمن های مرتبط و جمعی از فعالان تولیدی و اقتصادی کشور راه اندازی شد.


مأموریت دفتر مشاوره بازاریابی و بازرگانی:

مأموریت دفتر مشاوره بازاریابی عبارتست از:
"ما برآنيم که بازرگانان و توليدکنندگان ایرانی را با ارائه داده ‏ها، اطلاعات و تحليل‏های به ‏روز و دقيق بازاريابی و تجاری از بازارهای داخلی و بين‏ المللی، در اتخاذ تصميمات بهينه و درست ياری نمایيم. ما مي‏کوشيم اطلاعات را در کمترين زمان، با کمترين هزينه و با بهره‏ گيری از دانش و فناوری روز دنيا عرضه کنيم. جذب، آموزش، حفظ و نگهداری سرمايه ‏های انسانی سازمان که همانا کارکنان توانا، خلاق و متعهد به سازمان هستند برای ما از اهميت بسياري برخوردار است."

 عناوین خدمات قابل ارائه در دفتر مشاوره بازاريابی:

خدمات قابل ارائه در دفتر عبارتند از:

  • مشاوره در زمینه ایجاد ساختار واحد بازرگانی داخلی و بین المللی شرکت ها
  • مشاوره در زمینه بازاریابی داخلی و بین المللی
  • مشاوره در زمینه انجام طرح های بازاریابی
  • مشاوره در زمینه انجام تحقیقات بازاریابی داخلی و بین المللی
  • مشاوره در زمینه فروش داخلی و بین المللی
  • مشاوره در زمینه ایجاد واحد فروش
  • مشاوره در زمینه ورود به بازارهای جهانی و صادرات
  • مشاوره در زمینه ایجاد و برقراری آیین نامه معاملات در شرکتها و سازمانها
  • مشاوره در زمینه انعقاد انواع قراردادهای داخلی و بین المللی
  • مشاوره در زمینه سایر موارد مختلف امور بازرگانی
  • اطلاعات و مشاوره آغاز فعالیت صادرات یا واردات
  • شناسایی بازارهای بالقوه صادراتی و انتخاب بازار هدف
  • آخرین اطلاعات موجود مقررات بازرگانی کشورها
  • آخرین قوانین، مقررات و بخشنامه های موجود
  • ترکیب صادراتی و وارداتی کشورهای هدف براساس آخرین اطلاعات در دسترس گمرکات کشورها
  • اطلاعات تعرفه ورود کالا به کشورهای هدف
  • معرفی سایت های خریداران و فروشندگان جهانی و ارائه مشاوره در راستای آشنایی و استفاده موثر از آن ها
  • مشاوره در زمینه چگونگی استفاده از منابع اطلاعاتی پرتال مرکز تجارت جهانی
  • گزارش های عمومی و تحلیلی کالایی و کشوری
  • تقویم نمایشگاه های داخلی و بین المللی
  • فهرست مناقصات و مزایده های داخلی و خارجی
  • تقویم اعزام و پذیرش هیئت های تجاری و بازاریابی
  • تقویم رویدادها و سمینارهای داخلی و خارجی
  • مشاوره در زمینه استفاده از سامانه های الکترونیکی پرتال سازمان توسعه تجارت ایران (آمارش، ارزش، پذیرش، ثبتارش، نمونش، یارانش)
  • مشاوره در زمینه استفاده از تسهیلات، مشوق ها و یارانه های صادراتی (سامانه یارانش)
  • قیمت پایه کالاهای صادراتی (سامانه ارزش)
  • معرفی شرکت ها و مؤسسات معتبر خدمات بازاریابی


برخی فایلهای قابل دانلود در این بخش:


فایلهای قابل دانلود در بخش «مشاوره برند»:


فایلهای قابل دانلود در بخش «قوانین تجارت الکترونیک»:


در همین راستا، گروهی از وکلا و کارشناسان متخصص برای ارایه خدمات به صورت مجازی و در صورت نیاز حضوری اعلام آمادگی نمودند. علاقه مندان می بایست ابتدا درخواست خود را به صورت مکتوب به نشانی  info@irfia.ir ارسال نمایند. پس از بررسی های لازم و پذیرش ابلاغ نامه از سوی مدیریت توسط متقاضی، کد عضویت و رمز عبور در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت.